Get Adobe Flash player

عضویت در خبرنامه

اخبار و آموزشهای حسابداری را در ایمیل خود دریافت کنید...

تبلیغات

تبلیغ در ایرانحسابدار

ورود کاربران

اخبار اقتصادی

RSS

حاضرین در سایت

ما 96 مهمان آنلاین داریم

امروز

پنجشنبه, 26 مرداد 1396
خانه آموزش حقوق و دستمزد اطلاعات مورد نیاز در زمان تنظیم شکوایه از کارفرما

اطلاعیه های ایران حسابدار ...

- به کانال تلگرام ایرانحسابدار بپیوندید و از آموزشها بر روی موبایل استفاده کنید.

https://telegram.me/iranhesabdari

- با ثبت ایمیلتون در بخش خبرنامه از آخرین اخبار و آموزش ها مطلع شوید.

میانگین امتیار کاربران: / 1
ضعیفعالی 

برای تنظیم دادخواست باید با کارت شناسائی معتبر (کارت ملی), یک نسخه قرارداد(در صورت وجود)، سوابق بیمه ای و کلیه مدارک مبنی بر دریافت دستمزد از کارفرما را جمع آوری و به اداره کار محل خود مراجعه نماید.

در انجا فرمی داده می شود که آن را تکمیل کنید که نام این فرم دادخواست می باشد. تکمیل این دادخواست به صورت انفرادی و دسته جمعی امکان پذیر است.

باید شکایت خود را در این فرم به صورت خوانا بنویسید.

مراجع حل اختلاف بر اساس این فرم اقدام به رسیدگی به حقوق قانونی شما می نمایند.

ضمنا یک نسخه از این فرم برای کارفرما ارسال می گردد تا مدارک خود را جهت دفاع آماده نماید.

برای تکمیل فرم لازم است این اطلاعات را در آن درج کنید:

۱-      نام و نام خانوادگی

۲-      شغل 

۳-      نام کارگاهی که در انجا کار می کند. آدرس کامل کارگاه یا دفتر شرکت و اگر  ادرس کارفرما را نداشته باشید شکایتتان قابل رسیدگی نیست .

۴-      تاریخ شروع خدمت  و پایان خدمت  (اگر خدمت پایان یافته). در صورتی که نوع خدمت به صورت قراردادی می باشد تاریخ شروع خدمت و پایان آن  ذکر گردد. تصویر قرارداد پیوست شکایت گردد.

۵-      میزان دستمزد دریافتی روزانه و اگر حق جذب، فوق العاده شغل، فوق العاده سرپرستی و…. نیز دریافت می گردد بیان شود.

۶-      مدت واریز حق بیمه در اخرین کارگاه تفکیک گردد.

۷-      نحوه دریافت دستمزد و مدارک مربوط به آن (تصویر فیش حقوقی، صورتحساب بانکی که نشان دهد کارفرما برای شما مداوم واریز داشته)

۸-      میزان مرخصی استفاده شده مشخص گردد.

۹-      میزان مزایای دریافتی(حق مسکن ,اولاد و بن کارگری) مشخص گردد.

۱۰-   میزان عیدی و پاداش دریافتی مشخص گردد.

۱۱-   معوقه مزدی ، معوقه مزایای حین کار، سایر معوقه ها همراه با مدارک و استدلال کاملا مشخص گردد .

۱۲-   تاریخ قطع همکاری.

۱۳-   دلیل اختلاف کارگر با کارفرما یا اگر کارفرما کارگر را به دلایل موجه اخراج کرده دلایل اخراج را به روشنی بیان نماید.

۱۴-   اگر در رای صادره قرار است کارگر مزایای پایان کار خود را بگیرید و یا اینکه احتمال اخراج کارگروجود دارد درخواست بیمه بیکاری نباید فراموش گردد . و حتما  فرم خاص تقاضای بیمه بیکاری تکمیل گردد . در فاصله کمتر از یک ماه به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تحویل و کپی آن را برای خود بردارید.

۱۵-   کارفرما نباید فراموش نماید که بعد از اتمام صدور رای و طی مراحل قانونی رای صادره قابلیت اجرائی دارد واگر اجرا ننماید. با درخواست کارگر از اداره کار , رای توسط مراجع دادگستری همراه با جریمه عدم اجرا به اجرا در خواهد امد.

توجه داشته باشید که اثبات مدت خدمت و میزان دستمزد بالاتر از حداقل قانونی به عهده کارگر می باشد که با ارائه مدارک و ادله قابل پیگیری است.