Get Adobe Flash player

عضویت در خبرنامه

اخبار و آموزشهای حسابداری را در ایمیل خود دریافت کنید...

تبلیغات

تبلیغ در ایرانحسابدار

ورود کاربران

اخبار اقتصادی

RSS

حاضرین در سایت

ما 266 مهمان آنلاین داریم

امروز

یکشنبه, 03 اردیبهشت 1396
خانه آموزش

اطلاعیه های ایران حسابدار ...

- به کانال تلگرام ایرانحسابدار بپیوندید و از آموزشها بر روی موبایل استفاده کنید.

https://telegram.me/iranhesabdari

- با ثبت ایمیلتون در بخش خبرنامه از آخرین اخبار و آموزش ها مطلع شوید.

اعتماد به نفس در حسابداری !

حالا چرا اعتماد به نفس در حسابداری ؟ آیا این یک سوال تبلیغاتی است ؟ آیا اعتماد به نفس در حسابداری متفاوت از دیگر موارد است ؟ نه دوست خوب من . اعتماد به نفس در حسابداری از مهمترین ابزارها و لوازم اجرایی است . متاسفانه دوستان زیادی با تحصیلات و تجارب بالا هستند که درصد نسبی اعتماد به نفس پایین تری دارند و با اینکه تلاش مضاعفی می کنند راه موفقیت هر روز سخت از قبل برای آنها می شود. نقش بالابردن روحیه و علاقه از اعتماد به نفس نشات می گیرد. کسی که اعتماد به نفس قویتری دارد خیلی راحت تر می تواند با مشکلات و سختی ها کنار بیاید و بیشتر علاقه دارد که به عمق واقعیتها و سختی ها پی ببرد . حسابدارن ، حسابرسان و مدیران مالی موفق افرادی هستند که ترسی از بوجود آمدن مشکلات به خود راه نداده اند و با جرات گفتن کلماتی مانند  بلد نیستم و دوست دارم بیشتر یاد بگیرم ، سعی می کنند هر روز اطلاعات بیشتری را ذخیره سازی کنند . در مقابل دریافت اطلاعات به طبع بازخورد خیلی بهتری هم دارند . نداشتن ترس یعنی بالانس کردن اعتماد به نفس . اگر اعتماد به نفس شما بالا باشد ، خیلی بهتر می توانید تمرکز کنید. فرقی نمی کند در هر زمینه ای جواب می دهد . اگر برای ارشد میخوانید ، اگر حسابدار یک شرکت هستید و یا اگر برای حسابدار رسمی شدن خیز براشته اید ، بهتراست تمرکز خود را بالاببرید که لازمه آن آبدیت کردن اعتماد به نفس است .

در سالهای اخیر سازمان امور مالیاتی کشور برای رضایت مندی مودیان خویش از هیچ کوششی دریغ ننموده و در این راه همواره تلاش داشته با بکارگیری روشها و وسایل گوناگون و نیز با گماردن نیروهای کارآزموده و متخصص به تعیین دقیق درآمد مشمول مالیات فعالان اقتصادی مبادرت ورزد. همچنین در راستای این راهکارها در قانون مالیاتها نیز برخی از مواد به این موارد اشاراتی دارند که نمونه شاخص آن ماده ۱۶۹ مکرر می باشد.

می دانیم ماموران رسیدگی کننده برای تعیین دقیق درآمد مشمول مالیات فعالان اقتصادی می توانند علاوه بر دفاتر قانونی و مشاغل به صورتحسابهای مندرج به شماره اقتصادی نیز استناد نمایند. از اینرو در ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیاتها الزامات و تکالیفی را در نظر گرفته و در این خصوص دستورالعملی نیز تهیه شده است.

به منظور شفاف سازی، تکریم و رعایت هرچه بیشتر حقوق مودیان در ذیل به اهم موارد که می بایست کلیه دستگاههای اجرایی و همچنین اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی درخصوص انجام تکالیف و وظایف در اجرای صحیح قانون برای ارسال فهرست معاملات رعایت نمایند اشاره می شود.

۱) کلیه دستگاه های اجرائی مکلفند فهرست معاملات و صورت پرداخت قراردادهای خود را تا یک ماه پس از پایان هر فصل و همچنین حسب مورد تا یک ماه از تاریخ انجام معامله به صورت الکترونیکی از طریق پورتال سازمان ارسال و یا در قالب فایل تولید شده به اداره امور مالیاتی ذیربط تحویل نمایند.

۲) درخصوص خریدهای تا میزان (۱۰%) مبلغ حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره یک ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات رعایت مقررات فوق ضرورتی ندارد و فقط باید معاملات مذکور را طی یک سطر در فهرست سه ماهه خرید بصورت تجمیعی درج نمود. شایان گفتن است همین موارد درخصوص فروش تا میزان (۱۰%) مبلغ حد نصاب، عیناً به روش خرید قابل اجراست.

بازار کار حسابداری کجاست و چگونه بوجود می آید ؟

ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که بازار این رشته از کجا بوجود می آید؟ در این چند سال اخیر با تغیر روند اجرایی و نوع انجام معاملات مشاغل و همینطور ورود تجهیزات الکترونیکی به بازار کار ، طراحی و نوع پیاده سازی مباحث حسابداری هم تغییر کرده است . نکته مهم بعدی تنوع در قوانین مالیاتی است که با روش های جدید و به روز تری قابل اجرا شده است .

در سالهای قبل و نه خیلی دورتر ، حسابداری دفتری و سنتی که هنوز برخی از افراد روی آن متمرکز شده اند ، قابلیت و توانایی پاسخگویی به نیازهای حسابداری را مرتفع می کرد ولی به مرور ، با حسابداری سیستمی تلفیق شده است تا بتواند سرعت بیشتری در روند پاسخگویی داشته باشد. پس یکی از مهمترین عوامل ایجاد کار حسابداری نیاز است . نیاز به نظم و عقب نیافتدن از اجرای تکالیف مالیاتی و متضرر نشدن ….

امروزه نیاز به یک سیستم حسابداری منظم حیاتی محسوب شده و رفته رفته تعداد افرادی که مخالف این قضیه بوده اند کمتر شده اند . اما متاسفانه در این بازار نیازمند به کمک و تشنه ، تعدادی از افراد مجری اموری می شوند که هنوز شاید خودشان نمی دانند که چه هدفی از ورود خود به اجرای رشته حسابداری دارند و باعث متزلزل شدن این جایگاه مهم شغلی شده اند .

در این دهه اخیر خوشبختانه تعداد اساتید و متخصصان رشته های مالی بسیار زیاد است و شما خیلی راحتتر از گذشته می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

نرخ مصوب دولت برای افزایش حقوق و دستمزد در سال 1393 به شرح زیر اعلام شد:

  • افزایش حقوق پایه = (مبلغ حقوق پایه سال 92 * 1.12 ) + عدد ثابت 633,300
  • حق اولاد = (مبلغ حق اولاد سال 92 * 1.25)
  • سایر مزایا (هر آیتمی که به کارمند پرداخت می شد)= مبلغ مزایا * 1.12
  • خواربار و مسکن = مبلغ ثابت 200,000
  • بن = مبلغ ثابت 800,000
  • سقف بیمه امسال = 1,420,781
  • سقف عیدی امسال = 18,267,180

 

سیاست در محیط کار ممکن است تعبیر خوبی نباشد، البته در این مقاله راجع به سیاست در ابعاد دولتی آن سخن نمی گوییم. سیاست اداری یا نحوه تقسیم و مدیریت قدرت و نفوذ در شرکت شما می تواند بخشی از شغل و کار شما باشد و این موضوع صرفنظر از دخالت و حضور معتمدانه شما در این حوزه یا علاقه به آن است.

برخی از کارکنان اظهار می دارند که علاقه ای برای ورود به بازی های قدرت ندارند اما بیش تر کارشناسان معتقدند بی اعتنایی به قدرت سازمانی حاصلی جز عدم توفیق در محیط کار نخواهد داشت. استفاده از قدرت سازمانی به مفهوم باقی ماندن در مجموعه عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری ها تلقی می شود. سیاست در محیط کار زمانی تقبیح می شود که هر یک از کارکنان به تنهایی در پی اهداف شخصی خود باشند.

بهتر است سیاست در محیط کار را همانند یک برنامه استراتژیک و راهبردی در نظر بگیرید که طی آن افراد تلاش می کنند تا به منابع مورد نیاز جهت تکمیل اهداف سازمانی خود نایل آیند. اغلب اوقات کسانی برنده خواهند بود که ضمن بهره وری به موقع از قدرت، به طرزی قابل احترام با دیگر عوامل ذی نفوذ به ائتلاف های مرحله ای برای رسیدن به اهداف مشخص سازمانی دست بزنند. شاید خالی از لطف نباشد تا جهت رفع برخی از ابهامات درخصوص قدرت در سازمان و منشا و پایگاه آن نیز صحبت به میان آید.

منشا قدرت جایی است که از آن جا کسب قدرت می شود مثلا پست و مقام سازمانی می تواند حامل قدرت برای صاحب منصب شود یا ویژگی های شخصی مانند اندام ورزیده و تنومند و سرعت عکس العمل به عوامل محیطی یا تخصص در رشته ای به خصوص و نیز داشتن فرصت برای کنترل اطلاعات همگی می تواند موجب قدرت برای افراد شود. اما پایگاه قدرت یعنی آن چیزی که می توان به وسیله آن بر دیگران اعمال نفوذ کرد؛ نظیر زور، پاداش و آگاهی یا دانش، اما خود قدرت همان توان نفوذ بر دیگران است که علت آن وابستگی افراد تحت نفوذ به افراد صاحب نفوذ تحلیل می شود.
در این جا ۹ گام به منظور توفیق در محیط کار و همچنین کسب احترام دیگران به ایده ها و نظرات تان تقدیم می شود:

۱) نحوه انجام کارها را در سازمان و محیط کار مشاهده و بررسی کنید. برای رسیدن به این مقصود می توانید چند سوال مهم را مطرح کرده و پاسخ های آن ها را پیدا کنید مثلا ارزش های (تجاری) اصلی سازمان کدام است و چگونه محقق می شود؟ آیا نتایج کوتاه مدت ارزشمندتر است یا کارهای بلندمدت؟ تصمیم گیری ها چگونه به انجام می رسد؟ چه مقدار مخاطره و ریسک در سازمان پذیرفته می شود؟ پاسخ به چنین سوالاتی می تواند بهترین و واقعی ترین حس را در مورد فرهنگ سازمان تان در شما ایجاد کند و درک خوبی را از محیطی فراهم آورد که در آن به فعالیت اشتغال دارید.

۲) نیمرخی از افراد صاحب نفوذ و قدرتمند سازمان، تهیه کنید. به نوع ارتباطات، شبکه روابط و نوع طرح هایی که اغلب مورد موافقت آنان قرار می گیرد، توجه کنید. سعی کنید در حد توان و قدرت خود در راستای آن اهداف و الگوها تلاش کنید.

مطالب بیشتر...

مطالب آموزشی

fish   برنامه ای که به کمک آن براحتی و کاملا پویا می توانید محاسبه موارد زیر را انجام داده و فیش حقوقی را به ازاء کارکنان صادر نمائید: الف -نحوه محاسبه...
bimemaliyat در این مطلب به بیان موارد ، اقلام و عواملی که مشمول بیمه می شوند می پردازیم. فرض کنید یک شرکت خصوصی داریم که 30 کارمند دارد ، اگر روال کار شرکت قانونی...
fifoاستفاده از روش میانگین و fifo هر دو دارای مزیت های مشخصی بوده و به نظر نمی رسد که هر کدام از این روش ها نسبت به دیگری دقیق تر و یا دارای مزیت های چشمگیری...
nokate-mohem-mortabet-ba-taraz-name 1-ترازنامه اطلاعاتی را ارائه می کندکه به وسیله آن میتوان: الف) نرخ بازده دارایی ها و نرخ بازده حقوق مالکانه را محاسبه کرد. ب) ساختار سرمایه واحد...
arzبرخی از شرکتها علاوه بر ریال مجبورند برخی از معاملات خود را با ارزهای خارجی انجام دهند. به این معاملات، معاملات ارزی گفته می شود. از مهم ترین انواع...
dastorol-amale-anbargardaniالف – مرحله قبل از آغاز شمارش ۱- انبارگردانی موجودیهای جنسی از ساعت …….. صبح مورخ ……/………/…….۱۳ آغاز و در ساعت…………… مورخ ……/………/…….۱۳ خاتمه می یابد . ...
7soal-va-javabe-mohem ۷ سوال مهم به همراه پاسخ های قانونی در مورد مالیات بر ارزش افزوده . شما به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا مدیر یک شرکت با اطلاع از این سوالات و مشکلات ،...
karte-bazargani كارت بازرگاني ،مجوزي است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقي يا حقوقي به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب 1372/04/02 مجلس شوراي اسلامي اجازه داده مي...
maliat90نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای میباشد طبق ماده 131 قانون مالیاتهای مستقیم به شرح زیر می...
doctors-package بسته ویژه تهیه اظهار نامه مالیاتی برای پزشکان انجمن حسابداران ایران با تجربه و چندین سال سابقه حسابداری، حسابرسی و همچنین تنظیم اظهارنامه های...
hesabdari-sanatiمنظور از حسابداری صنعتی (بهای تمام شده)چیست؟حسابداری صنعتی شاخه ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای...
sanatiحسابداری صنعتی چیست؟ حسابداری بهای تمام شده به شاخه ای ازحسابداری اطلاق می شودکه وظیفه اش جمع آوری مربوط به هزینه ها،محاسبه بهای تمام شده محصولات وخدمات...
download-treeبرای دانلود رایگان از فروشگاه مانیکا کلیک کنید